Syvo blog

Bolster je reputatie met deze 10 tips

Door brandon · Op 24 februari, 2016

Als ondernemer wordt je kritisch gevolgd, beoordeeld en zo nodig publiek geslachtofferd. Frank Peters weet hoe je je merk beschermt en deelt 10 lessen uit zijn nieuwe boek 'What are they saying about you?'.

Lees verder

Podcast terug van weggeweest als marketinginstrument?

Door Renee · Op 11 juni, 2015

Ondanks dat podcast al ruim 10 jaar bestaat, lijkt het erop dat het in 2015 pas echt zal gaan doorbreken. Na de aanvankelijke populariteit van podcasting in de eerste jaren na introductie, raakte het de afgelopen jaren in de vergetelheid. Daar lijkt in 2015 verandering in te komen in Nederland, mede door de enorme opkomst van smartphones. Hierdoor is het nog gemakkelijker geworden om podcasts te beluisteren. Zal het dan toch echt gaan lukken dit jaar? Zal het een volwaardig onderdeel worden van een contentmarketingstrategie?

Lees verder

De ‘law of the few’ jouw Twitter-campagne?

Door Rick · Op 2 juni, 2015

Stel, je bent marketeer  bij een ICT-vacaturesite (zoals ik). Je hebt één taak, het vergroten van jullie bereik via Twitter. Het is jouw verantwoordelijkheid om vacatures via Twitter te verspreiden. Dit doe je door over vacatures te twitteren. Elke tweet bevat een link naar de vacature op de homepage of een van haar subdomeinen.  Als marketeer wil je het liefst een sociale epidemie teweeg brengen.

Lees verder

Social employer branding: hoe doe je het goed?

Door Rick · Op 26 mei, 2015

Employer branding is het sturen van je bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken. Door employer branding in te zetten zorg je er niet alleen voor dat het huidige personeel geïnspireerd en betrokken blijft, maar maak je jouw bedrijf een interessante werkplek voor potentiële werknemers. Het zoeken naar een baan is voor de werkzoekende tegenwoordig vereenvoudigd door social media. Als bedrijf kan je hier slim op inspelen door je op een kanaal als LinkedIn, Facebook of YouTube te profileren als interessante werkgever. Hoe maak je gebruik van de verschillende mogelijkheden en welke content zet je per kanaal in om succesvol te zijn? 

Lees verder